Coll Tinyos

COLLTINYOSPColl Tinyós – La Baumeta – Santa Maria de Valldaura – Serrat Roig – Sant Josep de Campdeparets –

Serrat de les tombes – Sant Isidre – Collet del Jutge – Coll Tinyós

Data: 18 de Desembre de 2016

Dificultat: Mitjana

Quilòmetres aproximats: 12

Duració: 4 hores

Sortim de Prats a 2/4 de 9 del matí direcció a Sant Maurici de la Quart seguint la pista asfaltada amb els nostres vehicles. Quan arribem a l’encreuament de Coll Tinyós i La Baumeta seguim fins a arribar a Coll Tinyós, on aparquem els vehicles. Comencem a caminar per la mateixa pista i quan arribem a un dipòsit d’aigua, trenquem a l’esquerra agafant una pista forestal direcció Escobet (ruïnes). Llavors, girem a mà dreta fins a trobar una torre d’alta tensió, en la qual trobem unes marques de color blau que hem de seguir fins a arribar a una altra pista. Trenquem a l’esquerra i uns metres més avall agafem un altre trencant a la dreta, passant per davant d’un petit embassament. Continuem direcció Santa Maria de Valldaura, on podem veure la petita capella de Santa Maria. Seguim per la pista i quan trobem una bifurcació, trenquem a l’esquerra fins a arribar una tanca amb cadenes, la qual hem de travessar. Uns metres mes avall, quan la pista gira a l’esquerra, nosaltres agafem el trencant de la dreta prenent un corriol poc definit, tot travessant el rec de Can Batlló; llavors, anem a l’esquerra seguint una pista forestal. Anem vorejant un tancat de porcs senglars, que serveix per ensinistrament de gossos dels caçadors d’Olvan: la seguim passant per un coll i continuem direcció Nord-Oest, i quan arribem a unes antigues feixes (ara amb pins joves), les travessem i pugem fins a trobar la pista que bé d’Olvan. Anem a l’esquerra, i a l’alçada del Serrat Roig, uns metres més endavant, anem a la dreta, pugem per la cara de ponent i un cop dalt del cim, sortim per la cara Nord-Est fins a tornar a trobar la pista forestal. Seguim direcció Campdeperets durant uns 500 metres fins a arribar a un pla; podem continuar-la arribant al Coll de la Baumeta o seguir crestejant pel serrat de les tombes també fins al coll. Ara tenim dues opcions, seguir la pista fins a Coll Tinyós, on tenim els vehicles estacionats (recorregut de 4 hores) o bé pujar a Sant Isidre i baixar pel collet del jutge fins a arribar on tenim els vehicles (recorregut de 4 hores i mitja).