Ascensió al Marboré

marborepetita

Sortida que realitzem el 22 i 23 d’agost de 2.009 i que ens permet fer sis tresmils i gaudir d’una panoràmica excepcional del Cirque de Gavarnie i la seva Cascada, el Massís del Taillón i el del Mont Perdut i el Parc Nacional d’Ordesa

Som sis components de la UE Prats, el Joan Blanqué, l'Anselm, el Josep Cornellas "El Fontcalenta", el Joan Vall, el Ramon Soler i el Màrius. La idea és fer els cims de la Torre de Marboré (3.009m.), la Espalda de Marboré (3.075m.), la Cascada Occidental (3.098m.), la Cascada Central (3.108m.), la Cascada Oriental (3.161m.) i el Pic de Marboré (3.252m.). No fem l’ascens al Casco de Marboré (3.012m.) perquè el vam fer en una altra sortida.

A la primera jornada fem gran part del desnivell positiu que ens toca fer. Sortim dissabte a primera hora de la tarda de Sant Nicolàs de Bujaruelo (1.338m.) cap al Port de Bujaruelo i seguim cap a la dreta pel camí que ens porta, passant per sota les parets del Gabieto i del Taillón, cap a l’espectacular refugi de Sarradets, des d’on es veuen unes impressionants imatges dels pics que formen el Cirque de  Gavarnie. Fem una cerveseta al refugi i continuem cap a la Bretxa de Roland(2.807m.) on fem bivac.

A la segona jornada el camí és molt diferent, ja que estem gairebé sempre rondant els tres mil metres d’alçada. El dia comença ben d’hora i a les sis del matí ja estem apunt. Les ganes de fer camí, muntanya i cims s’apodera de nosaltres. Comença  a clarejar. Passem pel Pas del Sarrios, direcció a la  Torre de Marboré. Fem cim sense massa dificultat, i continuem direcció est. El camí a seguir no es que estigui massa definit i tot i que hi ha bastants fites, en alguns llocs ens fa dubtar. Just a sota l’Espalda, en seguim unes que ens fan fer una grimpadeta gens complicada i que ens porten directe al cim, fet que ens facilita molt l’ascensió als altres pics ja que a partir d’aquí, i sempre seguint cap a l’est, s’enllacen els tres pics de   la Cascada i el Marboré, des d’on observem tots els tresmils que hem aconseguit. El camí de baixada, perdem una mica d’alçada i seguim la ruta de pujada just a sota l’Espalda. A partir d’aquí desfem el camí fet el matí i el dia abans. Arribem a Sant Nicolás just a les sis de la tarda, després d’una excel·lent jornada de muntanya en una de les zones més espectaculars dels Pirineus.