El Carlit

carlit-1pff

El dia  3 de juliol varem fer Ruta cap a la Pica del Carlit (2923 mts) i el Carlit Petit (2910mts)als Pirineus Orientals, des del llac de les Bulloses, passant per un seguit de 12 estanys, per finalment pujar sobtadament fins al cim, des d’on es poden apreciar Excel·lents vistes de la regió

La majoria varem sortir pel matí a ¼ de 6 de Prats , però des de moltes altres destinacions també . La trobada va ser a l’aparcament que hi ha a sota la presa. Allà ens n’adonem que la majoria dels que acabàvem d’aparcar anàvem amb la mateixa colla : de St. Martí de Sobremunt, de Perafita , d’Olost, de Sta. Creu de jotglars, de Prats, de Vic.....

Comencem dirigint-nos cap a l´ hotel Les Bones Hores, d’on surt la ruta del Carlit. El camí comença a pujar entre el bosc , al cap de mitja hora, arribem a una de les poques cruïlles que ens trobem durant el camí. Nosaltres seguim per l’esquerra, tornarem pel camí de la dreta. El camí va girant cap al nord, deixem a l’esquerra els estanys de Llac i Llong i al fons la Pica del Carlit. Seguim pujant suaument fins a trobar-nos a la nostra dreta l’estany Sobirà. Seguim recta i a partir d’aquí el camí comença a pujar decididament . Passem el petit estanyol Gelat del Sobirà

carlit-3pFcarlit-2pFcarlit-4pf

que ens delecta amb un preciós color blavós i a partir d’allà trobem un petit pendís nevat que podem superar sense cap necessitat de grampons. Seguidament arribem a les petites grimpades que ens permeten arribar al collet sense gaire dificultat. A la nostra dreta ens queda el petit Carlit que fem en primer lloc, per començar a fer boca de la fantàstica vista que podem contemplar des del cim. Seguidament arribem al cim del Carlit .

carlit-5fcarlit-6f

Ens fem les fotos corresponents i el descans merescut , per tornar a baixar fins al collet i començar la baixada. Després del estanyol Gelat del Sobirà agafem el camí de l’esquerra que voreja els estanys del Sobirà i de Trebens. El camí gira suament cap el sud-est per passar al costat de l’estany del Viver i arribar a la mateixa cruïlla que ens hem trobat al pujar. Ara ja cal només resseguir el camí per fer la baixada cap al llac i la presa de les Bulloses. Acabem aquesta fantàstica ruta amb  la corresponent clara i entrepà al refugi de les Bulloses.