La Múnia, Pequeña Múnia i Sierra Morena

munia petita

Sortida que realitzem l’11 i 12 de setembre de 2.009 amb l’idea de fer la cresta de Troumuse, però degut al retràs horari i a la meteorologia no massa favorable per fer la totalitat de la cresta, fem La Munia, Pequeña Munia i Sierra Morena, cims que ens deixen més que satisfets.

Som el Josep Cornellas “el Fontcalenta”, la Glòria, el Ramon, el Rubén, el Jaume, l’Anselm, el Joan Blanqué, el Joan Vall i el Màrius.

Sortim el dissabte a la tarda  de la Font de Petramula(1.920m.17:00), al camí que surt de Parzán  i Chisagues. Per un camí molt definit i sense agafar mai el Gr-11, guanyem altura ràpidament pel barranc de los Gabachos fins arribar al Collado de las Puertas(2.533m.). Aquí la pendent es fa més suau.  Acampem  als Llacs de la Munia(2.526m.6:30) a l’espectacular Circ de la Munia.

Comencem la ruta a les sis del matí cap al Coll de la Munia(2.853m.). A partir d’aquí, comença l’entretinguda grimpada per la cresta que ens portarà fins el cim. Passem per algun pas de IIº, com el del famós Pas del Gat, on trobem una corda instal·lada que ens facilita molt les coses. Fem el cim de La Munia(3.134m.8:00), des d’on hi ha unes vistes impressionants del Circ de Troumousse, Circ de La Munia, Circ de Barrosa i el Circ de Pineta, amb El Mont Perdut i la seva cara nord, El Cilindre, Soun de Ramond... Ens arribem al Pequeña Munia(3.099m.8:40), i al Sierra Morena(3.093m.9:00). Per tornar, desfem el camí d’anada, fins a la Font de Petramula, el nostre punt de partida.

Màrius UE Prats

munia 3 munia 2

munia 1 munia 4

Estas a: Inici Registre de sortides Alpinisme La Múnia, Pequeña Múnia i Sierra Morena