Sadernes - Bassegoda

bassegoda-petita

Sortida que realitzem el 31 de gener de 2.010. Es tracta d’una excursió llarga i que presenta un desnivell positiu acumulat de mes de 1.000 metres. Som quinze membres de la UEP.

Comencem la ruta des del tercer pàrquing que hi ha a la pista que surt de Sadernes a Sant Aniol. Seguim la pista i just després del Pont de Valentí(317m. I que ens queda a l’esquerra) agafem un corriol a la dreta que fent ziga-zaga, guanyem alçada ràpidament. Passem per l’ermita de Sant Feliu de Riu, per  a ca n’Agustí de Riu, i per l’ermita romànica de la Mare de Déu de les Agulles. Continuem per un corriol que surt darrera l’ermita cap al Caire de Comadells  que ens porta sota la penya del Puig de Bassegoda(1.374m.). Resseguim el cingle per la banda de solell fins a la base del cim on ens espera una curta grimpada equipada amb graons i cadenes. Triguem unes quatre hores per fer el cim des que hem començat a caminar.

La tornada la fem pel Coll del Principi, on enllacem amb el Gr-11. Passem pel Corral de Principi, Sant Vicenç de Principi, i Coll Roig. A partir d’aquí una llarga baixada ens portarà fins a la Riera de la Comella i al creuament de Sant Aniol d’Aguja, on deixem el Gr-11. Girem cap a l’esquerra i seguim el curs de la riera de Sant Aniol fins al Gomarell i fins a arribar al Pont de Valentí. Triguen unes tres hores i mitja des del cim fins al Pont de Valentí.