Volta a Montserrat

Montserratp

VOLTA A MONTSERRAT DES DE CAN MAÇANA

Sortida que realitzem el 19 de febrer de  2.011. Es tracta d’un itinerari que ens permet recórrer una gran part del massís de Montserrat, pels seus cingles, parets, camins, torrents, vegetació....

Som l’Anselm, l’Imma i el Màrius, i puc assegurar que ens han quedat moltes ganes de continuar descobrint aquest massís. També ens va sorprendre el poder veure cabres en tres zones de la muntanya: prop del Coll del Miracle, a la zona de Sant Jeroni i prop de La Cadireta.

Comencem la ruta des de Can Maçana a les vuit del matí. Agafem una pista i seguim les marques blanques i vermelles del GR 172 fins al Coll de Guirló, on deixem el GR per agafar el camí que, després de passar pel Coll de la Portella, ens porta al Refugi Vicenç Barbé. El primer contacte amb la muntanya és espectacular per tota aquesta zona de les Agulles. Continuem l’itinerari cap al Coll d’Agulles, Coll de Port (o coll de Porc) i cap al Coll del Miracle. Agafem el camí que planeja. Al cap d’una mica comença  a baixar fins al torrent de la coma Alta, i a partir d’aquí puja bastant directament fins al Coll de les Comes. Agafem el camí que ens porta cap a la Canal Roja i al coll del Montgròs. Baixem cap al Torrent del Migdia pel camí que passa penjat per la paret de La Salamandra. Ens endinsem pel torrent amb la intenció d’agafar el camí  del Camell, però ens el passem de llarg i pugem cap al Coll de l’Ajaguda amb immillorables vistes del Montgròs i els Plecs de Llibre.   Continuem camí amunt . Passem prop del Camell i sortim a la carena, a les Pinasses, just a sota l’Albarda Castellana. Continuem direcció Sant Jeroni per un tram de graons encimentats. Arribem al punt més alt del Massís (1.235 m) a dos quarts d’una del migdia. Desfem el camí fins a l’ermita de Sant Jeroni i continuem durant un tros pel camí que porta al Monestir. Al cap de poc, agafem un trencall a mà esquerra que ens portarà al refugi de Sant Benet pel serrat de Les Lluernes, passant per sota del Cap de Mort, el Cavall Bernat, l’Elefant i la Mòmia. Just abans d’arribar al refugi de Sant Benet, agafem un trencant a mà esquerra que ens porta, passant per Sant Salvador a enllaçar amb el GR 172. Agafem el GR cap a la nostra esquerra i sense deixar-lo fins al final de l’excursió, passarem per Santa Cecília i per l’espectacular Cadireta i la seva Roca Foradada fins arribar al Coll de Guirlò i a l’aparcament de Can Massana a dos quarts de cinc de la tarda.