Puigsacalm

puigsacalmpSortim de Prats a 2/4 de 7 i agafem els cotxes que deixem a la zona anomenada del Faig Marcat , deixant la carretera que ve de Ciuret i que si seguim ens portaria fins al cantó d’Olot. Som una bona colla : Foncalenta, Màrius,Joan Blanqué, Ramon, Rubén, Vilella, Joan Vall, Montse, Imma, Anselm i Maribel .

El dia comença una mica emboirat, però això no ens preocupa gaire, perquè a la fi el què aconseguirem seran fotos encara més boniques dels primers rajos de sol. Comencem seguint el camí rural que ens portarà fins al coll de Siuret.  Es tracta d’una pista que degut a l’època de l’any en què ens trobem (gener) està ben nevada i en alguns trossos fins i tot gelada. El camí al principi puja una mica, però al cap de poc comença a planejar i desd’allà ja comencem a gaudir d’unes vistes molt boniques.  Fins al pla Traver, gairebé tot el camí és pista . A partir d’aquí la sintonia és una mica la mateixa,  tan sols ens desviem de tant en tant per agafar algun petit corriol o bé enfilar.nos per alguna drecera per tal d’arribar a una nova pista que ens va dirigint cap al Puigsacalm. El camí gairebé sempre queda en un pla elevat i les cases de pagès que ens anem trobant són poques i força allunyades . Després del Pla Traver passem pel Pla dels Arços fins a arribar al Coll de Manter. Abans però fem una parada per esmorzar a peu dret perquè la neu no ens deixa agafar un seient gaire cómode.....  A partir d’aquí comença a pujar i el camí acompanya un filat pel bestiar que sembla que faci de partició de la zona de la Garrotxa i Osona. Seguim aquest filat fins que arriba un punt que l’hem de travessar obligatòriament i  a partir d’aquí ja seguim el camí més conegut i habitual per pujar al Puigsacalm, que és des de Coll de Barcons.  En aquest punt de trencament tenim una vista molt bonica de la Plana de Vic, serra de Bellmunt,  Vidrà i el Pre-Pirineu.  En alguns punts d’aqui la neu és més abundant i això fa que el caminar sigui una mica més lent.  Seguim una mica en pujada per endinsar-nos al cap de poc en un petit arborar que planeja una mica, però que de seguida es torna a enfilar i agafem embranzida per acabar d’arribar a dalt el Puigsacalm (1514 mts) que ens espera ple de boira però amb la creu i la bandera que no para d’onejar tot i el temps una mica desfavorable. Allà mengem una mica , ens fem les fotos de rigor i comencem la baixada, per tornar a desfer el camí que hem fet.

A partir d’ara el sol ens acompanya una mica més i ens permet apreciar una mica més les fantàstiques vistes de tota aquesta zona, durant la baixada. Una bona excursió que acabem amb un molt bon dinar també a la Cabanya del Mir . Un lloc més que recomanable !!