Cingles de Berti

Cingles de Bertipp_20110327_0006RIELLS-SANT MIQUEL DEL FAI-BERTÍ-RIELLS

Sortida que realitzem el 27 de març de  2.011.. Proposem una sortida d’unes quatre hores i mitja pels Cingles de Bertí,  unes cingleres que separen, o uneixen, les comarques del Vallès i Osona.

Per enèsima vegada ens veiem obligats a suspendre l’etapa corresponent al Camí dels Bons Homes degut a la pluja i al mal temps. Sortim a les set del matí de la Plaça de Xiquet amb la pluja que ens acompanya durant tot el trajecte fins a Riells. Esmorzem i fem un cafetó al bar Les Oliveres, a Riells, i per sort sembla que la pluja comença a minvar.

Sortim de Riells per una pista ampla de terra. No sabem veure el corriol que va al Santuari i continuem al costat del riu Tenes fins que ja no podem continuar. Hem de recular fins al corriol que inicia l’ascensió al magnífic Santuari de Sant Miquel del Fai. Arribats al recinte, sortim per un tall obert a la roca i seguim cap a la dreta les marques del GR-5. Travessem el rec i ens enfilem cap a les carenes del cingle que resseguim fent alts i baixos, per uns camins farcits de romaní florit, primer per les Costes de Sant Miquel i després pels cingles de Sant Quirze. Arribem a la casa de l’Ullar on el camí deixa en cingle i continua per la Baga de Fontguineu per arribar a Bertí, indret mig abandonat format per l’església de Sant Pere, la rectoria i algunes cases, i que dóna nom a la zona. Deixem el GR-5 i seguim per un petit camí que porta fins a la gran casa del Clascar, mig fortificada i en estat d’abandonament. Per un camí empedrat, es baixa al Sot de la Llóbrega i s’arriba a la casa habitada de Cal Mestret. Uns metres més enllà de la casa, es deixa la pista per continuar cap a la dreta per camí secundari i després cap a l’esquerra per un bosc d’alzines per emprendre la baixada pel grau del Traver i arribar a la Masia Quintanes. Continuem per la pista que ens portarà a través d’una urbanització cap al poble de Riells.