Ascensió al Mulleres

Mulleres27pDissabte 11 de juny

Hi ha qui diu, que si escoltes bé, els rius parlen, es senten veus  i et diuen coses. I també hi ha rius que criden, i criden molt, i fan molt de soroll. I fan tant de soroll que si hi pares la tenda al costat, gairebé no et deixen dormir…

Arribem el dissabte dia 11 de juny al planell que hi ha davant de L’Hostal-Refugi de Sant Nicolau, a la boca sud del túnel de Viella, en plena Vall de Barravés, i parem la tenda just al costat del torrent de Mulleres, on el torrent però, es comença a transformar en La Noguera Ribagorçana. És tot un espectacle. Una passejada pels voltants, sopar… i a dormir, que el Mulleres ens espera. Som el Ramon, el Pep Roca i el Màrius.

Ens llevem a  les sis del matí, i a un quart de set  ja estem apunt per emprendre l’ascensió. El camí arrenca per una pista, en principi ample però que es converteix en sender, i que ens porta al barranc de Mulleres, fent la pujada sempre pel marge esquerra del riu. Passem per un frondós bosc de bedolls, faig i avets on veiem un cabirol. Continuem el camí per forts pendents i  passant prop d’impressionants saltants fins a arribar a un ressalt on hi ha el Refugi de Mulleres i el  primer dels Estanyots. Hem caminat unes dues hores. Una parada per esmorzar, i reprenem el camí remuntant la vall i passant per tres estanys més pràcticament gelats, i que deixem a la nostra esquerra. El cim ja és sempre present al final de la Vall. Progressem per blocs i per pales de neu, que ara ja predominen, i que ens porten al coll de Mulleres, que superem fent servir les mans però sense cap dificultat. Una ample cresta de blocs de roca i neu ens porta al cim on hi ha un “monòlit” de pedres. Hem caminat unes quatre hores. La bona temperatura i la manca de vent al cim, ens permet fer-hi una bona parada, de gairebé una hora. Podem gaudir d’unes excel·lents panoràmiques de La Madeleta i L’Aneto (amb una corrua de formiguetes que pugen al cim) a ponent, i la Cresta dels Besiberris, Comoloforno i el Parc Nacional de Sant Maurici a llevant. I la Pica al fons. És espectacular. Per la tornada, desfem el camí de pujada i emprem unes tres hores per arribar a L’Hostal-Refugi de Sant Nicolau, i posem fi a una excel·lent jornada de muntanya .