Circular al Puigsacalm

Circular Puigsacalm-P

Dissabte 21 d’abril de 2012. Som el Màrius i el Jaume. Ens trobem a la Mola a les sis del matí per dirigir-nos cap al Coll de Bracons, punt d’inici de la nostra sortida

Comencem a caminar a les set del matí i ens enfilem per un marge rocallós que hi ha just a l’altre cantó de l’aparcament del Coll de Bracons (1.132m).

Trobem un pal indicador que assenyala el camí del Puigsacalm per Font Tornadissa. Nosaltres farem servir aquest camí per la tornada, ja que al cap d’uns cinc minuts de caminar –on hi ha una fita amb pedres– ens desviem a la nostra dreta per una camí que també és bastant concorregut. Aquest camí és molt més carener i al decurs del seu recorregut es gaudeix d’unes magnífiques vistes d’Osona, la Garrotxa, dels Pirineus,... Llàstima que avui no veurem gaire res ja que ens envolta una boira que ens acompanyarà tot el matí. El camí és espectacular. Anem cap a la Roca del Corb (1.323m) per pujar al Tosell Petit i Gros. Continuem cap a la Collada Fonda i cap al Pla del Faig Gros, immersos de ple a la fageda enmig de la boira. Anem cap al Collet de Clivillers i en aquest punt ens desviem a la nostra dreta per fer el camí dels Burros. El camí està ben fresat i es fàcil de seguir. Passa entre boscos i cingleres per sota el Puigsacalm i el Puig dels Llops, fins a trobar el pas dels burros que, amb l’ajuda d’un cable metàl·lic fixat a la roca, no presenta cap dificultat. Arribem al Coll de Joanetes i prenem el camí a la nostra esquerra que ens portarà primer al Puig dels Llops (1.486m) i després al Puigsacalm (1.514m), on continua la boira espessa i un vent que déu ni do. Fem la tornada per la via normal. Tornem a passar pel Coll de Clivillers i fins al Ras de Manter, on a causa de la boira ens costa una mica trobar la Font Tornadissa –un racó encantador–. Aprofitem aquest punt per fer un mossec i continuem el camí cap al Coll de Sant Bartomeu i cap al Coll de Bracons. Hem fet una volta dins un paratge esplèndid, però la boira no ens ha deixat gaudir de les seves magnífiques vistes.