La cova dels lladres

Cova dels lladres (4)pSanta Eulàlia de Puigoriol, 22 d’abril

Matinal organitzada des d’encara no se sap on (pensava que ho havia organitzat jo) i que acabarà amb la celebració sorpresa dels meus 50 anys.

Som una bona colleta, més de la normal per una matinal d’aquestes característiques i amb gent com la Susanna, l’Edu o la Maria, que per circumstàncies diverses no són companys habituals.

Deixem el cotxe a l’era de Santa Eulàlia  i la Maria R. , l’encarregada de guiar-nos per la primera part de la ruta, ens porta pel camí dels “pixadors” i “Cal Coix” per anar a trobar la ruta de la Gavarresa que resseguida pel cantó dret d’aquesta riera, ens ha de menar al pont de Canelles. A partir d’aquí serà el Josep Mª Bori qui ens guiarà, ja que ell és l’única persona que sap on trobar la cova.

Travessem la carretera per enfilar-nos per un camí de terra direcció nord tot vorejant la riera. Fem una parada al camí per esmorzar vora un petit salt d’aigua, per reprendre tot seguit passant per  la casa de Pujols. Al capdamunt de la pujada, a ma esquerra, trobem una fita que ens indica que alguna cosa hi ha.

A la dreta, agafem un petit corriol molt dret que ens baixa pendent avall fins trobar una petita clariana i unes roques caigudes que ens ajuden a situar el forat.

La cova havia estat un amagatall durant la guerra, més endavant la guàrdia civil en va explosionar l’entrada i ara només queda una petita obertura amb una galeria horitzontal estreta que fa que s’hi hagi de passar reptant.  Després de pocs mts, s’arriba a un eixamplament  que fa que un s’hi pugui situar just dempeus. La galeria és prou ample com perquè hi puguin cabre unes quantes persones i un bon grapat de ratpenats que semblava que res els pogués destorbar el son.

Els que no hi vam entrar ens vam esperar a fora amb tota l’emoció de veure com sortien amb aquelles cares de satisfacció!

Feta l’exploració  i les fotos pertinents, iniciem la tornada pel mateix camí, però agafant el tram final pel camí ramader fins arribar a l’era.

Cova dels lladres (1)G1Cova dels lladres (3)2GG

Cova dels lladres (9)2GCova dels lladres (12)3G

Cova dels lladres (19)4GCova dels lladres (23)5G

Glòria UEPrats

I seguidament va continuar la sortida amb el motiu principal per la qual s'havia organitzat : L'aniversari dels 50 anys de la Glòria !!!

La várem embolicar una mica i la várem portar per sorpresa al local social de Sta. Eulàlia de Puigoriol a on l'esperàvem la resta d'amics i família que no haviem anat a caminar....i també una bona brasa !!!!