Congost de Mu- Espai ORIGENS

Data: 30 d'abril de 2017

Dificultat: Baixa

Distància: 14 Km

Sortida de Prats a les 7h del matí amb autocar direcció Manresa i Cervera. A l’alçada de Cervera, ens desviem a la dreta per la carretera L-303 direcció a Agramunt, i havent passat aquest poble, continuem per la C-14. Abans d’arribar a Artesa de Segre, anem a l’esquerra per continuar per la LV-9138 fins a arribar a Alòs de Balaguer. Una vegada allà, comencem la caminada seguint el curs del riu Segre per un camí de pista i corriol (el Congost de Mu). Després de deixar la pista, comencem un corriol que ens obliga a passar per unes passarel·les pel costat del riu. En la primera bifurcació que ens trobem, anem cap a l’esquerra tot fent ziga-zagues fins a trobar una altra vegada la vorera del Riu, i el travessem per una palanca que ens permet arribar a l’altre costat. Seguim caminant per unes altres passarel·les fins a arribar a la desembocadura de la Noguera Palleresa (aiguabarreig), on podem veure la presa del pantà de Camarasa i la central elèctrica. Continuem per la pista enquitranada fins a arribar al pont de la carretera C-13, on ens espera l’autocar que ens portarà al començament de la presa del pantà.  Aquí comença el corriol per anar a la cova del Tabac (anada-tornada). Dinem a Camarasa i a la tarda visitem l’espai Orígens i ens porten fins a la Roca dels Bous, on estan fent recerca des de 1988 del que havia estat un jaciment habitat per l’home Neardenthal (de fa més de 50.000 anys). Acabada la visita, ja podem tornar cap a casa després d’un dia ben complert.