Travessa al Moixeró: Coll de Pal-Gòsol

moixero petita Sortida que realitzem el 24 de juliol de 2.010 i que ens permet fer la travessa d’una part del Parc Natural del Cadí-Moixeró, pràcticament sempre per la carena, fet que ens dóna unes magnífiques vistes tant de La Cerdanya  com del Berguedà, el Pirineu al nord o el Pedraforca o la Vall del Bastareny al sud.

Som una bona colleta: l’Anselm, l’Imma, el Sendo, la Montse Ferrer, l’Òscar, el Carmelo, el Pere, el Rubén i el Màrius.

Sortim de Coll de Pal (2.104m. 7:15), i sempre seguint el camí marcat pel GR-150.1, cap al Refugi del Niu de l’Àliga (2.520m.), punt que assolim en poc més d’una hora. Continuem per una forta baixada fins  al Coll de Jou (2.021m.), Coll de la Miquela (2.162m.) i Collet de Molins on comencem a ascendir a un dels objectius del dia, Les Penyes Altes (2.279m. 10:30). Continuem el camí carenejant i per uns verdíssims prats de pastura tot deixat el pic del Moixeró (2.091m.) a la nostra esquerra. Passem pel Coll del Moixeró (1.972m.) i pel Coll del Pendís (1.786m. 12:15), punt de creuament amb el Camí dels Bons Homes. Creuem el Gr-107 cap al Coll de Vimboca (1.799m.), Cap del Pradell (2.218m.) i fins al Pas de Tancalaporta (2.357m.) i el Coll dels Terrers (2.424m.) on comença la curta però feixuga pujada cap al Comabona (2.554m. 15:25). Iniciem el camí de baixada cap al nostre destí, ja sense seguir les marques del Gr-150.1, pel Collet de Comabona, Coll de les Bassotes, El Colell i cap a Gòsol, on arribem a tres quarts de sis de la tarda després de caminar unes deu hores i mitja per fer un recorregut d’uns trenta dos quilòmetres. Ara només ens queda recuperar el cotxe a Coll de pal amb en Pep de taxis Vilara que ens fa el servei des de Gòsol.

Màrius UE Prats

moixero (1)    moixero (4)

moixero (2)

Estas a: Inici Registre de sortides Senderisme Travessa al Moixeró: Coll de Pal-Gòsol