Beget-Comanegra

comanegra-petita Sortida que realitzem el 28 de març 2.010 i que ens mostra una bona panoràmica de l’Alta Garrotxa i dels últims cims nevats del Pirineu Oriental.

Som dotze components de la UE Prats i tot i que es pot arribar en cotxe fins a la Bassa de Monars, optem per començar l’ascensió des del petit i pintoresc nucli de Beget (530 m.). Malgrat que assolim el cim més alt de la Garrotxa, no ofereix cap dificultat.

La ruta comença just a l’Hostal del Forn, on trobem un rètol que ens indica el camí al Mirador i a L’Oratori, que fent ziga-zaga, s’enfila de valent. Des del Mirador es té una vista única del poble de Beget. Continuem pujant cap a l’Oratori de Can França per una pendent més suau. L’Oratori és just a peu de la pista forestal que va de Rocabruna a Monars. Girem a la dreta i seguim la pista. Passem per Can França, que és una casa totalment en ruïnes, i arribem a les Basses de Monars. Deixem la primera a la nostra esquerra, i just a l’alçada de la segona bassa, ens desviem a l’esquerra per pujar directe cap el cim, amb un fort pendent i sempre seguint unes marques verdes i vermelles. Des del cim del Comanegra (1.557m.) podem gaudir d’unes vistes del Pirineu Gironí, Canigó, Pic de les Bruixes, Basegoda, Collsacabra, Puigsacalm, La Badia de Roses... Hem trigat unes tres hores, comptant les parades i tot.

La tornada la fem pel camí que passa per la carena i que en punts es decanta cap a la part obaga, entrant a la fageda del vessant francès. Passem per la Collada Fonda, El Cim del Bordellat, i fins a arribar al Coll de Malrem. Aquí, girem cap a l’esquerra fins a trobar L’Oratori de Can França i desfer el camí que hem fet de pujada fins a arribar a Beget. Trigem unes tres hores més.