Gréixer-Penyes Altes

penyes altes10

Sortida que fem el 6 de desembre 2.010 i per fer les Penyes Altes (2.279m.), un cim de la cara sud de la serra de Moixeró, prenent com a punt de sortida el petit poble de Gréixer i la tornada pel Refugi de Sant Jordi. Som l’Anselm, el Ramon, la Glòria, el Fontcalenta, el Rubèn, la Maribel i el Màrius.

La ruta comença a les vuit del matí, just a l’aparcament que hi ha sota Gréixer, a la carretera que va a Coll de Pal. Seguim la pista que va cap al poble seguint marques blanques i vermelles (G.R. 107). Anem cap al poble, deixant les marques de G.R., a buscar la casa més alta. Travessem un prat per trobar un pal indicador que diu Canal de La Serp i Penyes altes. Seguim el camí per forta pujada i per dins el bosc, seguint unes marques grogues i alguna fita de tant en tant.

penyes altes0penyes altes1penyes altes2penyes altes3p

Passem pel Planell de Ventolana, Roques de Ventolana i la Costa d’en Martí per endinsar-nos a la Canal de la Serp que ens portarà a un coll. Fins a aquest punt hem trobat molt poca neu, només en alguna raconada. Ara la neu -que és bastant pastosa degut a les altes temperatures d’aquest cap de setmana- ens acompanyarà fins al cim.

Seguim per la carena direcció oest seguint les marques del G.R. 150.1. Passem pel Collet de Raset i una mica després, el camí es divideix en dos. Agafem el camí de la dreta, que per dins al bosc i per carena, ens porta cap al cim de les Penyes Altes (2.279m.), on hi ha una fita que ens recorda que aquí conflueixen les províncies de Barcelona, Lleida i Girona. És un quart de dotze. Hem trigat unes tres hores i quart.

penyes altes4gpenyes altes5g

penyes-altes6g     penyes altes9   penyes altes7

De baixada desfem el camí fins al coll i continuem cap al Collet del Clot dels Amorriadors, on podem guaitar algun isard, i continuem per una pala herbosa coberta d’una relliscosa capa de neu cap al Coll de Moixeró, deixant el cim del Moixeró a la nostra esquerra. Aquí agafem un corriol, que ja per dins de bosc i amb una mica de neu, ens porta cap al Refugi de Sant Jordi. Tornem a seguir les marques del G.R. 107 que porten cap al Coll d’Escriu, i en forta baixada arribem a Gréixer i al cotxe a les tres de la tarda.