El Comabona pel coll de Bassotes

Comabona-11pDues sortides estiuenques

Tot coincidint nit de lluna plena amb el fenòmen de les llàgrimes de Sant Llorenç, el 13 d’agost es va improvisar una nocturna al Pedraforca. Just passat el refugi i com a conseqüència d'una gotellada, vam desistir de l'intent optant per anar al Comabona.

L’expedició la vam formar l’Imma, l’Anselm, el J. Vilella, el J. Blanqué, el Màrius, el Jaume, el Ramon i la Glòria.

Després d'una tertúlia de cap tard amb les dones del passeig deixàvem el poble a quarts de 7 de la tarda.

L'ascenció al cim no va portar altre inconvenient, més que el fred vent d’una atípica nit d’estiu i una nuvolada que no ens volia deixar veure la lluna. Vam sopar arrecerats per les roques després de tocar cim i, satisfets per la jornada, a quarts d’1 de la nit, ja tornàvem a Prats tot acomiadant-nos amb una altra tertúlia a la pista de la Fassina.

La segona sortida, el 27 d’agost, es va organitzar en honor a la Sílvia, cosina i neboda de la Glòria i la tieta Fina que per circumstàncies de feina viu en un país on la muntanya més alta no fa més de 700 mtrs., amb graons inclosos.

Vam estar acompanyades del Carmelo, el Fontca, el Xavier i el Jordi de Cal Janet, La Maria R. i la Montse del Clot.

Tot començant la pujada a 2/4 de 8 i en un dia clar i assolellat, vam gaudir de les bones vistes que l’indret ens donava. Pels volts de les dotze tornàvem a ser al Coll de les Bassotes, per, seguidament, emprendre el retorn.

Recorregut:

Accés i punt d’inci: Saldes, (Berguedà), agafem una pista de terra i tot resseguint els peus del Pedraforca arribem al Coll de Bassotes, a 1.860 mts. d’alçada. Estem al Parc natural Cadí-Moixeró.
Desnivell acumulat: 687 Mts
Distància i horari: 13 Km en 4 hores aprox.

Al mateix coll hi ha un pal de fusta que indica la pujada al Comabona pel Pas dels Gosolans

Seguint el camí senyalitzat amb marques blanques i grogues (PR C-124) i taronges (Els Cavalls del Vent) i l’atenta mirada de la cara més salvatge del Pedraforca, ens endinsem en una zona de bosc de pi negre. Anem guanyant desnivell de forma suau però constant fins arribar al Cap del Prat de Vilec i continuant la marxa per un sender suau, mentre al fons alvirem la Serra Pedregosa. El paisatge és cada vegada més alpí.
Enfilem corriol amunt fins arribar a la cresta de la Serra Pedregosa on es pot gaudir de les muntanyes de la Cerdanya, el Pirineu i el Pas dels Gosolans.

Al la dreta, al fons de la carena veiem el Cim del Comabona.

Fem un suau descens per un caminet pedregós fins arribar a un petit collet. Davant nostre sols queda l’ultima pujada fins el nostre objectiu. Ens trobem dalt la carena de la Serra del Cadí, amb una cara nord totalment feréstega i vertical que no té res a veure amb la vessant per la qual hem pujat. La panoràmica és impressionant.

Accedim al cim seguint el cordal carener, sobre les parets verticals que conformen la part oriental més elevada del Cadí. Des del Cim, de 2.547 mts d’alçada, gaudim novament de les vistes amb la cara nord dels cims de la Cerdanya, i per la banda sud, la cara més desconeguda del Pedraforca i de la Serra del Verd.

Fem el retorn pel mateix camí.