Zona del Neuville

Nouville-11P

Aproximació: Després del túnel de Bielsa, quan s’arriba a Aragnouet-Fabian es trenca a l’esquerra i per

pista asfaltada s’arriba al llac de Cap de Long. On parem les tendes i després d’un bon sopar, dormim qui pot.

Som: Pep Roca de Gironella, Pere de Sobremunt, Joan Blanqué, Joan Vall i Ramon Soler.

Dissabte 30 de juliol. Reculem aproximadament 1 km amb el cotxe fins trobar el rec d’Estarany (2.079m) es va pujant sempre per aquesta vall fins arribar a la cresta des d’on se’ns obre una gran vista panoràmica, una gran olla dominada per l’altiu Pic Long  (3.192m.).

Per la cresta encadenem els 3 primers cims; Estarany (3.006m.), Campbiel (3.173m.) i Lentilla, pràcticament enganxat al Campbiel. Ara ens toca baixar fins gairebé tocar el gorg de Cap Long, i des d’aquí enfilem cap al pic Maou  (3074m.), el més complicat, doncs la roca és molt descomposta i ens fa anar amb molt de compte, de totes maneres no ens cal encordar-nos.

Si continuéssim carena enllà podríem accedir al Badet i el Pic Long, però avui se’ns allargaria massa i optem per baixar per la vall que ens mena cap el llac de Cap long.

Arribem al cotxe i un tros més avall agafem la carretera que ens porta fins el llac d’Aubert, on dormim.

Diumenge 31. Sortim del llac Aubert (2.150m.) i, rucs de nosaltres, seguim massa estona les marques del GR i ens porta fins el coll sobre el llac de Cap Long, ens cal tornar a baixar uns 300m. i, ara sí, guanyem alçada i sense perdre de vista el Llac Aubert, es passa pel bonic indret de Roques Negres, on esmorzem, i s’enfila cap a la petita gelera que encara sobreviu, curta i dreta, i finalment una petita grimpada fins al cim del Neauvil (3.091m) ( Neauville, que, segons hem llegit, vol dir “neu vella”)  Des d’aquí  gaudim d’una magnífica vista panoràmica de la majoria dels cims més alts dels Pirineus.

Retornem pel mateix camí.