Sobrepuny

Sobrepuny-PSOBREPUNY PER LA NOU DE BERGUEDÀ

Dissabte 5 de maig de 2012. Som el Màrius i el Ramon. Ens trobem a  les sis del matí a Prats i anem cap a La Nou de Berguedà, punt de partida i arribada de la ruta.

Comencem a caminar a la font de Cal Patzí. Pugem per unes escales a tocar les parets de la casa per un camí indicat amb senyals del GR-241. Arribem a un collet amb un pal indicador on hi ha dues opcions per pujar al Sobrepuny. Nosaltres deixem el GR a la nostra esquerra i continuem per la dreta, amb camí marcat amb senyals grogues. Anem cap a Casellas i agafem una pista que segueix el Clot del Manrell, fins que, aquesta, fa un revolt molt pronunciat a la nostra esquerra i nosaltres continuem per un corriol rocallós i costerut, però molt fresat, que ens porta a la Font del Faig passant per l’Era del Manrell. Ara el camí s’endinsa per una bonica  fageda fins a arribar a la carena del Sobrepuny. A la nostra dreta hi ha el Sobrepuny de Baix (1.566 m). Son pocs metres i ens hi arribem. Hi ha unes bones vistes i un cinglera considerable. Desfem uns quants metres el camí, i ens disposem a pujar per la carena el Sobrepuny (1.656 m), la muntanya més emblemàtica de La Nou. Al cim hi ha un vèrtex geodèsic, l’estelada i un pessebre dins una bota de caminar.

El descens el fem per la vesant nord de la muntanya. Seguim un corriol també molt fresat, que en forta pendent i pel mig del bosc, ens porta cap al Collet del Faig (1.567m) i cap al Coll de la Plana (1.430 m). A partir d’aquest punt, agafem la pista cap a la nostra esquerra i seguim les senyals blanques i vermelles del GR-241, cap a la Nou. Primer per pista i més endavant per corriol, el GR no té pèrdua, i amb pendents pronunciades ens porta fins al punt de partida.  Hem fet uns 900 metres de desnivell i hem recorregut una  distància aproximada de 9 quilòmetres, tot això, gaudint de fagedes i boscos diversos, recs, fonts i vistes esplèndides.